En svensk cover på en av Eminems skönaste låtar. Älskar det!



jag slåss i mitt inre, mitt hjärta det brinner/
min själ är mitt minne, texten ger det flimmer/

en välkänd artist men, ingen lyssnar på det jag skriver/
artisteri blir komedi medans världen försvinner/

vill men kan inte, kan men vill inte/
fille med ett lat sinne, sparkar på dig när du ligger/

jag är ett riktigt svin, aldrig sagt nått annat/
men har aldrig backat eller stannat, bara blivit förbannad/

bara stått mellan mamma och pappa/
bara tittat på när flaskan döda han sakta/

flaskan döda min pappa/
fattar att jag hade dödat han annars/
andas fast han döda min anda/

kommer aldrig ge mig, ni äckel blir aldrig redo/
pissar på dig så länge jag lever, hat finns i mina gener/

döden rinner igenom mina vener/
jag står på mina ben fast dom rivit ner mitt segel/

så mitt huvud nuddar kudden/
då dagen redan har gått under, då slaget redan är vunnet/

av motpartnern som skakar vid sikten av mig/
då jag sliter halsen av dig o vaknar med ont i magen/

dagdrömmer hela dagen, frånvarande är svaret/
håller mig vaken, med betyget begravet/

peter är ingen idag men/
försöker hålla han kvar fast han drar emot graven/

---------------------------------------- -----

Inga ursäkter, nej jag ångrar mig aldrig/
förlåter dig aldrig, sannigen ska fram/

inga ursäkter, ni ser inte röken av mig/
ni kan försöka ta mig, ni kan ta mig om ni kan/

inga ursäkter. nej jag kommer aldrig ångra mig/
jag. står kvar ända tills gud kommer/

inga ursäkter, det tar aldrig slut kompis/
det är ett beslut, de är från o med nu/
---------------------------------------- -----

skapar inte sånger för dig, jag gör dom för mig/
jag gör dom för fille, peter, o allt vad jag heter/

kärt barn har många namn så dom svär åt mig/
men vad dom säger e sant, jag är allt du kallar mig/

allt från dum i huvet, till smart i huvet/
till ett kukhuve fortsätt för jag nju-njuter/

det tar aldrig slu-slut men/
fortsätter tills jag blir skjuten, så ni kan suga kuk, luder/

utan ursäkter, utan samband, utan att andas/
fråga demonerna på mina axlar/axlar

För allt jag burit på dom har jag tappat/
o det andra har jag kastat

jag kallnar, med ge mig inte varmtväder/
ingentligen är jag ett får i varg-kläder/

så bara gå din väg om jag inte ber dig stanna/
annars älskar jag att göra göra dig förbannad/

så förvänta dig ingen empati/
av fristil, jag låter känslorna utebli/

för dom lever inget uteliv/
ibland kanske dom kommer ut i lyrik/

min självbiografi,som bambi på is/
inget jag valde själv, jag bara halkade hit/

jag vill inte ha nån klapp på axeln/
jag vill inte ge dig ett tack, du får mitt fuckfinger, tar mitt pick o pack sen/

Starka känslor.. GRYMT! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0